အြမၼသ္ညီညြတ္ေရး အခန္းက႑

Source :

 ေမာင္လာနာ ၀ဟီဒြတ္ဒီးန္ခန္းႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး

နယူးေဒလီက ေမာင္လာနာ ၀ဟီဒြတ္ဒိန္းခန္းဟာ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားလုသိမ်ားတဲ့ အစၥလာမ့္ေရးရာပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္။ အိႏိၵယ မြတ္စလင္မ်ားရဲ ဘာာေရး လူမႈေရး ၊ ပညာေ၇း အေၾကာင္း စာအုပ္ေဆာင္းပါးမ်ားစြာ ေရးသားခဲ့သူ ၊ Qlander သတင္းဌာနရဲ႕ အယ္ဒီတာ  ျဖစ္သူ နယူးေဒလီက ဂ်ာမီအာ မီလီယာ အစၥလာမ္မီယာ ရဲ႕ ပါေမာကၡ ယိုဂင္ဒါ စစ္ကန္ဒ္နဲ႔လုပ္တဲ့ ဒီေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခန္းမွာ သူက အျမင္ကြဲ လိုင္းကြဲ မြတ္စလင္ ေတြ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ညိႈ႕ႏႈိင္းစကားဆုိၾကဖို႔ အေရးတၾကီး လိုအပ္ေနျပီျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။

စစ္ကန္ဒ္။   ။ မြတ္စလင္ ညီညြတ္ေရးကို ကုရ္အာန္က အေလးထားေဖၚျပခဲ့ေပမဲ့ မြတ္စလင္ေတြ ဟာ ဂိုဏ္းဂဏေတြ ကြဲေနၾကတာပါပဲ။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆို တစ္ဂိုဏ္းနဲ႔ တစ္ဂိုဏ္း ရန္သူလိုျဖစ္ေနၾကတယ္။ ခရစ္ယန္ေတြ နဲ႔မတူတဲ့အခ်က္က ဂိုဏ္းအသီးသီးက အုလမာေတြ စုစည္းျပီး ဘံုဆံုမွတ္တစ္ခုမွာ အေရးၾကီးတဲ့ကိစၥေတြ ေတြဆံုေဆြးေႏြးၾကဖို႔ မြတ္စလင္ ဂုိဏ္းေပါင္းစံု လႈပ္ရွားမႈေတြ ရွိမေနတာ အမွန္္ပဲ ။ အဲဒီလို ဂိုဏ္းခြဲ ၀ါဒ စြဲ ကိစၥ ကို ခင္ဗ်ားဘယ္လိုယူဆသလဲ ။


ေမာင္လာနာ။   ။ ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါတယ္။ မြတ္စလင္ေတြမွာ ေခတ္ပညာအားနည္းလစ္ဟာမႈေတြ ရွိေနေလေတာ့ ဒီက႑ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာ္ေတာ္ၾကိဳးစားယူရပါအံုးမယ္။။ ဥေရာပမွာ တစ္ေခတ္ထြန္းကားလာခ်ိန္မွာ ခ်ာခ်္နဲ႔ သိပၸံပညာရွင္ ေတြ အၾကား အၾကီးအက်ယ္ ၀ိ၀ါဒ ကြဲျပားမႈေတြ ရွိေနေပမဲ့ ေခတ္သစ္သိပၸံဆိုင္ရာ အေတြးအေခၚေတြဟာ ဘာသာတရား အယူအဆ အေပၚမွာ အဓိက လြမ္းမိုးမႈ ရွိလာတယ္။ ဒါေပမဲ့ သိပၸံဆိုင္ရာအေတြးအျမင္ေတြက ဘာသာေရးမွာ အျမင္က်ယ္လာေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ခရစ္ယာန္ေတြဟာ နည္းပညာေတာ္လွန္ေရး ထြန္းကားလာတဲ့ ဥေရာပမွာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ အေျခခ်ႏိုင္လာခဲ့တယ္။ သူတို႔ဟာ ဂိုဏ္းကြဲေတြနဲ႔ ဆက္ဆံေရးက႑မွာ ပိုျပီးသေဘာထားၾကီလာခဲ့ၾကတယ္။ ဒါဟာ ဥေရာပရဲ႕နည္းပညာ ေတာ္လွန္ေရးေၾကာင့္ရ လာတဲ့အက်ိဳးအျမတ္ပါ ခရစ္ယာန္၀ါဒေၾကာင့္ မဟုတ္ပါဘူး ။

မြတ္စလင္ထုအၾကား ၾကီးမားတဲ့ အခန္းက႑ တစ္ခုက အေရးပါလွတဲ့ ေခတ္ပညာနဲ႔ သိပၸံ အျမင္အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ ဘာသာေရး ဆရာေတြ ကိုေနရာေပး လာၾကတယ္။ အဲဒီဘာသာေရးဆရာ ေတြက တျခား မြတ္စလင္ ဂိုဏ္းတစ္ခုခုကို သူတို႔ေပါင္းကူးတံတား ထိုးေပးရမဲ့အစား လူသိရွင္ၾကား စြပ္စြဲရႈံခ်တာေတြလုပ္ျပီး သူတို႔ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ဂိုဏ္းကဏ ကမွန္ကန္ေၾကာင္း သက္ေသထူဖို႔ရွာၾကံရင္းနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ ၾသဇာခံ ဖို႔ အတြက္သာ လုပ္ၾကတယ္။ တျခားမြတ္စလင္ေတြ နဲ႔နားလည္မႈ ရရွိဖို႔ လက္ကမ္းရမယ္႔အစား သူတို႔ရဲ႕ အယူအဆ ဖလွယ္စကားဆိုရမဲ့အစား၊ ရန္သူေတြ ၊ကာဖရ္ေတြ ၊ အစၥလာမ့္ လမ္းစဥ္နဲ႔ ေသြဖည္ေနသူေတြရယ္ လို႔ နာမည္ဖ်က္တဲ့အလုပ္ကို လုပ္ၾကတယ္။ ဂိုဏ္းဂဏ အသီးသီးက ေမာ္လ၀ီ ေတြဟာ တစ္အုပ္စုနဲ႔ တစ္အုပ္စု အျပန္အလွန္ဖသ္၀ါ ေတြ ထုတ္ ၊ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ေ၀ါဟာရေတြနဲ႔ လူသိရွင္ၾကား စြပ္စြဲမႈေတြ လုပ္ေနၾကတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီကိစၥကိုအေလးအနက္ထားျပီး အုပ္စု တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု လက္ကမ္းျပီး အျပဳသေဘာ ေဆာင္တဲ့ေျပာဆို ေဆြးေႏြးမႈ ေတြ လုပ္ဖို႔ သင့္ျပီလို႔ ခံစားရပါတယ္။ တကယ္လို႔ ခင္ဗ်ားတို႔အေနနဲ႔ တျခားအုပ္စု ေတြဟာ ခင္ဗ်ား တို႔နားလည္ထားတဲ့ အစၥလာမ္နဲ႔မကိုက္ညီရဘူးလို႔ထင္ရင္လည္း သူတို႔နဲ႔ေဆြးေႏြး ႏိုင္ခြင့္ရဖို႔ ၾကိဳးစားသင့္ပါတယ္။ လူသိရွင္ၾကားရႈံခ်ေျပာဆိုမႈေတြ ဟာ ျပသနာေတြကိုပဲ ၾကီးထြားလာေစမွာေပါ့။

 

စစ္ကန္ဒ္ ။  ။ ဒီေန႔ဒီခ်ိန္ မွာ မြတ္စလင္ ေတြ အခ်င္းခ်င္း ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးျဖစ္ၾကဖို႔ ၊ ဂိုဏ္းဂန အသီးသီးက အုလမာေတြ ညီညြတ္စုစည္းမိ ေစဖို႔အတြက္ ၾကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ စရာတစ္ခုခုကိုမ်ားလူၾကီးမင္းအေနနဲ႔ သတိျပဳမိတာ ရွိပါလား


ေမာင္လာနာ။    ။ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး မၾကာေသးခင္ႏွစ္ေတြက ၾကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ခ်က္ တစ္ခ်ိဳ႕ရွိခဲ့ဖူးပါ တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔က အေျခခံ ကြဲျပားခ်က္ေတြကို အဆံုးသတ္ ပစ္တဲ့ နည္းလမ္းနဲ႔ ညီညြတ္ေရး ကိုရွာၾကံခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္ေတာ့မွ အလုပ္မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ တစ္ဖတ္မွာ ခရစ္ယာန္ ေတြဟာ အားလံုးနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ ေယဘုယ်က်က် လႈပ္ရွားမႈ ေတြနဲ႔ ခရစ္ယာန္ တြင္ အခ်င္းခ်င္း ကြဲျပားမႈေတြ သေဘာထား ၾကီးၾက တယ္။ ကြဲျပားမႈေတြ ရွိေနလည္း ညီညြတ္ေရး ကိုရွာၾကံၾကတယ္။ ကြဲလြဲမႈေတြကို နားလည္ေပးၾကတယ္။ဒါေပမဲ့ အဲဒီလို ထံုးဓေလ႔က မြတ္စလင္ေတြ အုလမာေတြမွာမရွိဘူး ။  ညီညြတ္ေရးဆိုတာ ကြဲလြဲခ်က္ေတြကို ရိုက္ခ်ိဳး ဖယ္ရွား လိုက္ျခင္းအားျဖင့္ မရႏိုင္ဘူးဆိုတာ သူတို႔သိထားဖုိ႔ လိုလိမ့္မယ္။ ကြဲျပားမႈေတြကို သေဘာထားၾကီးဖို႔ ၊ ရွင္းလင္း ဖယ္ထုတ္ေရးေတြ မလုပ္ဖို႔ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတြ သင္ယူၾကပါလိမ္႔ဦးမယ္။ ဒီနည္းနဲ႔ပဲ ကြဲျပားတဲ့ ဂိုဏ္းဂန ေတြ ဟာ အမွန္တကယ္နီးစပ္နီးကပ္လာပါလိမ့္မယ္.

စစ္ကန္ဒ္။  ။ ကြဲျပားတဲ့ မြတ္စလင္ ဂိုဏ္းဂဏ ေတြ ၾကားမွာ အခ်င္းခ်င္း ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးမႈတိုးတက္ လာဖို႔အ တြက္ အနိမ့္ဆံုး လံုအေျခခံဟာ ဘာလို႔ လူၾကီးမင္းထင္ပါသလဲ။


ေမာင္လာနာ ။   ။ ညီညြတ္ေရးမွာ အေျခခံတစ္ခုေတာ့ ရွိသင့္တယ္။ကြဲျပားတဲ့ ဂိုဏ္းေတြက အုလမာေတြ မွာ အစၥလာမ့္အေျခခံ နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ကြဲျပားမႈ မရွိဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္တယ္။ ဒါကပဲ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြး ေရးအ ေျခခံျဖစ္ လိမ့္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္တယ္။ ရွီအဟ္ ပဲျဖစ္ျဖစ ္၊ စြႏၷီ ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒါမွမဟုတ္ အဲဒီ၂ ခုလံုးရဲ႕ အုပ္စု ကြဲေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ အလႅဟ္ကိုယံုတယ္၊ ကုရ္အာန္ကိုယံုတယ္၊ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္ ကိုယံုတယ္ဆုိတာကို အားလံုး အသိအမွတ္ျပဳထားၾကတယ္။ ဒါကပဲ ညီညြတ္ေရး ရဲအေျခခံ ျဖစ္တယ္။စြႏၷီ မဇ္ဟဘ္ ၄ခုအပါအ၀င္ ရွီအဟ္ ရဲ႕ အဓိက ဂိုဏ္းျဖစ္တဲ့ အစ္ဆ္နာအရွရီ အီမာမ္ ၁၂ပါးရဲ႕ ေနာက္ကို လိုက္တဲ့ ဂ်ဖရီ ဂိုဏ္းလို အုပ္စုေတြဟာ အေျခခံမ က်တဲ့ ကိစၥေတြ မွာကြဲလြဲၾကေပမဲ့ ကုရ္အာန္နဲ႔ ဟဒိဆ္အေပၚမွာ အေျခခံေနတာ ခ်ည္းပါပဲ။ သူတို႔ ေတြမွာ သိပ္အေျခခံမက်လွတဲ့ ကြဲလြဲခ်က္ေတြ ကေတာ့ အျမဲရွိေနမွာပါပဲ။ ဒီကြဲလြဲခ်က္ေတြ ပေပ်ာက္ ေအာင္ၾကိဳးစားရမယ့္အစား လက္ခံေပးႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားသင့္တယ္။ အေျခခံ အခ်က္ေတြ ကို အေၾကာင္းျပဳျပီး ညီညြတ္ ေရးကို ရွာေဖြသင့္တယ္။

စစ္ကန္ဒ္။   ။ အေျခခံမက်တာ ေတြကို အေျခခံလုပ္ျပီး ဂိုဏ္းဂန ျပိဳင္ဆိုင္မႈလုပ္ေနတဲ့ သူေတြကို ညိႈ႕ႏႈိင္းေစ႔စပ္ေပးလိုတဲ့လူၾကီးမင္း ရဲ႕ အယူအဆကို အက်ိဳးသင့္အေၾကာင္းသင့္ေျပာျပႏိုင္မလား

ေမာင္လာနာ။   ။ ဒါေပါ့။ သာဓက အေနနဲ႔ ေျပာရရင္ စလဖီနဲ႔ ဟနဖီ ျပႆနာ။ သူတို႔ ႏွစ္ဦးစလံုးက စြႏၷီေတြခ်ည္းပဲ။ ဒီေန႔ အိႏိၵယ မွာ စလဖီ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဟနဖီေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဟာ သူတို႔ကိုယ္ သူတို႔ ျပိဳင္ဘက္ ေတြလို႔ သေဘာထားၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ရဲ႕ အဓိကကြဲျပားမႈက ဆြလာသ္ ၀တ္ျပဳတဲ့အခါ အာမိန္း အက်ယ္ၾကီး ဆိုတာနဲ႔ စိတ္ထဲက ဆိုတာ လို အေျခခံ မက်တဲ့ ကိစၥေပၚမွာ ျဖစ္ေနတာ ။ ေနာက္ျပီး အီမာမ္ ရဲ႕ေနာက္ကေန ဆြလာသ္၀တ္ျပဳတဲ့အခါမွာ စုရဟ္ဖြာေသဟာ ကို ဘယ္လို ဖတ္ရမယ္ဆိုတဲ့ကိစၥ မ်ိဳးေတြမွာ သူတို႔ ကြဲလြဲတာ ေလးေတြရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ ဂိုဏ္းဆရာေမာ္လ၀ီေတြ ကေတာ့ ေပြးက်စ္စာ ေလးကို ေတာင္ၾကီးလို သေဘာထားေနတုန္းပဲ။ အဲဒီလို ကိစၥေလးေတြမွာ ကြဲျပား တာေလာက္နဲ႔ တင္ စံေသြ စံလြဲ သူေတြအျဖစ္ နာမည္ဆိုး တပ္အပုပ္ခ်ေနဆဲပဲ။

ဒီလိုကြဲျပားမႈ၊ အျငင္းပြားမႈ ေတြဟာ ဟိုးအရင္ဟဒီဆ္စုေဆာင္းစဥ္ကာလေလာက္ကတည္းက ေန သမိုင္းနဲ႔ခ်ီျပီး ရွိလာခဲ့တာ။ ဟဒီးဆ္ဆင့္ျပန္မႈေတြ မွာကိုကြဲလြဲ ေနခဲ့တာ။ ဟဒီဆ္ဆင့္ျပန္ၾကတဲ့ဆြဟာဗာေတြ က သူတို႔ ကိုယ္ေတြ႕ေတြ၊ မ်က္ျမင္ကိစၥ ေတြအေပၚမွာ အေျခခံျပီး ဆင့္ျပန္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီမွာ တစ္ပါးေသာ ဆြဟာဗာက ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ဆြလာသ္၀တ္ျပဳတဲ့အခါမွာ အာမိန္းက်ယ္က်ယ္ဆိုတာ သူေတြခဲ့တယ္လို႔ ေျပာမယ္။ ေနာက္ဆြဟာဗာတစ္ပါးက ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ဆြလာဟ္၀တ္ျပဳတဲ့အခ်ိန္မွာ အာမိန္ းကို အသံမထြက္တာ သူျမင္ပါတယ္လို႔ ေျပာမယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ဆြဟာဗာ တစ္ပါးက ကိုယ္္ေတာ္ျမတ္ ဆြလာသ္၀တ္ျပဳတဲ့အခါမွာ ဗိုက္ေပၚမွာ လက္ပိုက္ထားတာကိုေတြ႕တယ္လို႔ ေျပာမယ္။ ေနာက္တစ္ပါးက ရင္ဘက္ေပၚမွာတင္ ထားတာ ကိုေတြ႕တယ္လို႔ ေျပာမယ္။

ဒါကဘာလဲဆိုရင္ ဆြဟာဗာေတြ ဟာ တမန္ေတာ္ ျမတ္နဲ႔ ေတြ႕ၾကံဳရတဲ့အခ်ိန္အခါ ကြဲျပားမႈ အေပၚမွာ မူတည္ေနတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ရဲ႕ အျမင္ ေတြကေတာ့ အားလံုးအမွန္ခ်ည္း ပဲ ။ ကာလေဒသ ပေယာဂ အေပၚမွာ တည္မွီျပီး မွန္ေနၾကတဲ့အေသးအမႊား ကြဲျပားမႈေတြသာျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုေခတ္ကာလမွာ အခ်ိဴ႕ဂိုဏ္းေတြမွာက ဒါကို ေရးၾကီခြင္က်ယ္လုပ္လာၾကတယ္။ တျခားဂိုဏ္းေတြကို လူသိရွင္ၾကား ကဲ႔ရဲ႕ ျပစ္တင္ရႈံခ် ဖို ႔ဒီအေသးအမႊား ကိစၥေတြကိုပဲ အသံုးခ်ေနၾကတယ္။ ဒါဟာ တကယ္ကို မေလ်ာ္ကန္တဲ့ကိစၥပဲ ။ အစၥလာမ္မွာ လက္မခံတဲ့ သေဘာထားေသးသိမ္မႈေတြ ။အစြန္းေရာက္မႈ သရုပ္သကန္ေတြ နဲ႔ အစၥလာမ္ကို ထုိးႏွက္ခ်င္ေတြသူအတြက္ အခ်က္အလက္ ဖန္တီးေပးျခင္းတစ္မ်ိဳးပဲ။

စစ္ကန္ဒ္။  ။ တစ္ခ်ိဳ႕အုလမာေတြ အေနနဲ႔ ကြဲျပားေနတဲ့ ဂိုဏ္းေတြ ကို နီးစပ္မႈရေအာင္ ၾကိဳးစားတဲ့ကိစၥ အေပး အေရးမ ဟုတ္တာကို အေရးလုပ္တယ္လို႔ ျငင္းခံုေကာင္းျငင္းခံုႏုိင္ပါတယ္။ ဒါကိုသက္ ေသျပစရာအေထာက္အထားအျဖစ္ တမန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္က မိမိမရွိေတာ့တဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ၇၃ ဂိုဏ္းကြဲမယ္။ တစ္ဂိုဏ္း ပဲကယ္တင္ခံရမယ္။ အဲဒီဂုိဏ္းဟာ တမန္ေတာ္ျမတ္ နဲ႔ ဆြဟာဗာ ေတြ ရဲ႕လမ္းကို လိုက္သူေတြ ျဖစ္တယ္။ (ဖိရ္ကာေယ နာဂ်ီယာ )ဆိုတဲ့ဟဒီဆ္ ကလည္းရွိေနပါတယ္။ ဂိုဏ္းတိုင္း ဂိုဏ္းတိုင္း ကလည္း အဲဒီဂိုဏ္းဟာ သူတုိ႔ပါပဲ။ လို႔ ေၾကြးေၾကာ္ေနၾကတယ္။ ဒီလိုနဲ႔႔ဲပဲ က်န္တဲ့ဂိုဏ္း ေတြက လြဲမွားေနတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို ေရာက္ သြား ပါတယ္။ ဒီဟဒီဆ္ အေပၚမွာ လူၾကီးမင္း ဘယ္လိုရႈျမင္ပါလဲ။

 

ေမာင္လာနာ။   ။ ဒီဟဒီဆ္က နမိတ္ျပသေဘာပါ။ မြတ္စလင္ေတြ ဂိုဏ္းကြဲရမယ္လို႔ ဆိုတဲ့ ပညတ္မဟုတ္ပါဘူး။ အခုအခါမွာ အေတြးမွားၾကီးတစ္ခု မင္းမူေနတယ္။ ဒီဟဒီဆ္အေပၚမွာ သေဘာေပါက္မႈ လြဲမွားေနၾကတယ္။ ဒါဟာ တကယ္အစစ္အမွန္ သေဘာကို ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါဟာ သီးသန္႔ ဂိုဏ္းတစ္ခုကိုရည္ညြန္းတာ မဟုတ္ဘူး ။ တမန္ေတာ္ျမတ္ က သူနဲ႔ သူေနာက္လိုက္ ေတြရဲ႕လမ္းအတိုင္းလုိက္နာတဲ့ တစ္ဦးခ်င္းကို ေျပာတာ ။ အဲဒီလူဟာ ကယ္တင္ျခင္းခံရလိမ့္မယ္ တမန္ေတာ္ျမတ္က သီးျခား ဂိုဏ္းတခုခု ကိုရည္ညြန္းတာ မဟုတ္ဘူး ။ဒီၾသ၀ါဒရဲ႕ ရွင္းလင္းတဲ့ ဆိုလိုရင္းက ဘယ္လိုမတူညီတဲ့ အုပ္စုကမဆို အဲဒီလူဟာ တမန္ေတာ္ျမတ္ နဲ႔ဆြဟာဗာ ေတြရဲ႕ေနာက္ ဖ၀ါးေျခထပ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ လြတ္ေျမာက္ခြင့္ရမယ္ လို႔ ေျပာတာပါ။ ဒါဟာဘာေၾကာင့္ လဲဆိုေတာ့ ကုရ္အာန္မွာ အလႅဟ္အရွင္ျမတ္က လူတစ္ဦးရဲ႕ ကံၾကမၼာ ကို အဲဒီသူေသျပီးေနာက္ သူရဲတစ္ဦးခ်င္း လုပ္ရပ္အေပၚမွာပဲ ဆံုးျဖတ္မယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္။

ဒီဟဒီဆ္ေတာ္ကို ၾကည္႔မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒါကို အသံုးခ်ျပီး ကြျပားတဲ့ ေက်ာင္းေတာ္၀ါဒေတြအၾကးာမွာ မၾကာခန အျငင္းပြားေနမယ္႔အစား သဟဇာတ ျဖစ္ေရဆီ ဦးတည္ ျပီးတိုးျမင့္ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီဟဒိဆ္နဲ႔ပတ္သက္ျပီး ေနာက္ထပ္ရႈေထာင့္တစ္ခု ေျပာခ်င္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကဒါကိုက်ဥ္းေျမာင္းတဲ့အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုၾကတယ္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ ရဲ႕က်င့္သံုးမႈအတိုင္း လိုက္နာတယ္ဆုိတဲ့ေနရာမွာ တမန္ ေတာ္ျမတ္၀တ္သလို ၊ အာရဘ္အ၀တ္အစား၀တ္လုိက္တာ ၊ တမန္ေတာ္ျမတ္သံုးသလို သြားတုိက္တုတ္ေခ်ာင္းကို သံုးတာကိုပဲ တရားေသ မွတ္ယူၾကတယ္။ တကယ္က တမန္ေတာ္ျမတ္ ရဲ႕ ကိုယ္က်င့္တရား ၊စံျပနိတိေတြနဲ႔ဆြဟာဗာ ေတြရဲ႕ က်င့္သံုးလိုက္နာ ေဆာင္ရြက္ ခ်က္ေတြကို ဆိုလိုတာပါ။ စံျပကိုယ္က်င့္သီလေတြ အေပၚမွာ အေျခခံျခင္းကသာ ဘာသာေရးအေပၚမွာ သေဘာထားၾကီး စြာညိႈႏိႈင္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ မွာပါ။ မြတ္စလင္အၾကားမွာ အဲဒီလို အေရးမၾကီးတဲ့ ကိစၥရပ္ေတြ အေပၚမွာ ညိႈႏိႈင္းအေျဖရွာ ဖို႔ဆိုရင္ တမန္ ေတာ္ ျမတ္နဲ႔ ဆြဟာဗဟ္ေတြရဲ႕ ဘ၀ကိုျပန္ေျပာင္းၾကည္႔ႏိုင္ပါတယ္။

ဒါကိုသေဘာေပါက္ဖို႔ လိုအပ္တယ္။ တစ္ခါက ဆြဟာဗာတစ္ပါးက ဆြလာသ္ မွာ အလႅဟ္ ကိုခ်ီးမြမ္းတဲ့ တစ္ခ်ိဳ႕စကားလံုးေတြကို အက်ယ္ၾကီးဖတ္တယ္။ ဒါကို တမန္ေတာ္ျမတ္က ၾကားေပမဲ့ စိတ္လည္း မဆိုးဘူး။ အလားျဖစ္ရပ္ ဟဇရသ္ အုမရ္သခင္လက္ထက္မွာ ျဖစ္ေတာ့ သရာ၀ီဟ္ ဆြလာသ္ မွာ ဒီလို မဖတ္ဖို႔ ဟဇရသ္အုမရ္ ကတားျမစ္တယ္။ တစ္ေန႔မွာ ဟဇရသ္ အုမရ္ ဗလီကို လာတဲ့အခါ တျခား ဆြဟာဗာၾကီး ေတြ က သရာ၀ီဟ္ ဖတ္ဖို႔ လုပ္ေနတာ ေတြ႔ရတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ဟဇရသ္ အုမရ္က လိုက္မဖတ္ သလို သူတို႔ကို အျပစ္လည္း မေျပာဘူး။ ဒါေတြကိုၾကည္႔မယ္ဆိုရင္ အထက္က ေျပာခဲ့တဲ့ ဟဒီးဆ္ ကေ ျပာေန တာ က တမန္ေတာ္ျမတ္ နဲ႔ဆြဟာဗာ ေတြရဲ႕စံျပ ကုိယ္က်င့္ တရား သီလေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ အတူယူဖို႔ လို အပ္ တယ္ ။ ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ မသက္ဆိုင္တဲ့ကိစၥေတြ အေပၚမွာ ကြဲျပားျခား နားတာေတြကိုလက္ခံႏိုင္ရမယ္။ လို႔ အေလး အနက္ တိုက္တြန္းထားတာပဲ။ ဒါကပဲ အြမၼသ္ ညီညြတ္ေရး တိုးျမင့္ႏိုင္မယ္႔ နည္းလမ္းပါပဲ။

source FridayTime

က်ိဳးေၾကာင္းစံုလင္ မြတ္စလင္ သတင္းစဥ္

www.muslimtime.wordpress.com

မွ ကူးပါသည္။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s